Kognitywne podstawy języka w aspekcie komunikacji dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu głębokim
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Machoś-Nikodem, Marzena
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [303]-314
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
An analysis of verbal activity of deeply mentally handicapped children, activity that
is limited to using a one-word utterance, generates several questions and paves the way to
studies of abilities to send and receive utterances limited to one archlexical item. In the paper
the author signals the existence of specific communication limited to one sound utterance.
The author focuses on mentally handicapped children who interact with their environment
by means of one expansive expiration-vocalization together with a particular sound having
different situational meaning signed by means of emotional intonation.