Nabywanie umiejętności wyrażania intencji komunikacyjnej w trakcie terapii dziecka autystycznego (wyrazy dźwiękonaśladowcze)
View/ Open
Author:
Pawłowska-Jaroń, Halina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [344]-350
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Results achieved in therapy of autistic children allow to formulate a conclusion that
considering their therapeutic qualities onomatopoeia and onomatopoeic interjections may be
involved into speech therapy, especially in cases that the base of speech disorders is emotional
(logoneuroses, elective mutism) as well as in disorders of speech fluency (stuttering) and in
disorders of a general character (early child’s autism).