• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uczestnictwo dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni architektonicznej a funkcja socjologiczna rodziny

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Uczestnictwo dziecka... (1.746MB)
Autor:
Zielińska, Jolanta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [4]-12
Język: pl
Słowa kluczowe:
social relations
family
child’s development
special educational needs
architectural space
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article discusses the problem of relations between the physical, architectural, and social space in the context of the family and of the development of a child with special educational needs. It defines the notion of space that functions in numerous spheres of life and puts special emphasis on the social sphere in relation to the physical and metaphysical surroundings that are created by the architecture. Based on the research and literature, the article demonstrates that the perception of space as well as observation of how a child functions within that space and perceives it might serve a basis for an early diagnosis. The role of parents in this respect is to pay attention to the architectural stimuli that affect the child. The article shows that in order to achieve the best results and spatial conditionings the architectural and urban design should be based on the idea of integration and participation. It would thus increase the quality of life and improve social relations of children with special educational needs and their families as well as facilitate integration with the local community.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8541
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image