Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZielińska, Jolantapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-13T09:04:55Z
dc.date.available2020-10-13T09:04:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [4]-12pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8541
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article discusses the problem of relations between the physical, architectural, and social space in the context of the family and of the development of a child with special educational needs. It defines the notion of space that functions in numerous spheres of life and puts special emphasis on the social sphere in relation to the physical and metaphysical surroundings that are created by the architecture. Based on the research and literature, the article demonstrates that the perception of space as well as observation of how a child functions within that space and perceives it might serve a basis for an early diagnosis. The role of parents in this respect is to pay attention to the architectural stimuli that affect the child. The article shows that in order to achieve the best results and spatial conditionings the architectural and urban design should be based on the idea of integration and participation. It would thus increase the quality of life and improve social relations of children with special educational needs and their families as well as facilitate integration with the local community.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectsocial relationsen_EN
dc.subjectfamilyen_EN
dc.subjectchild’s developmenten_EN
dc.subjectspecial educational needsen_EN
dc.subjectarchitectural spaceen_EN
dc.titleUczestnictwo dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni architektonicznej a funkcja socjologiczna rodzinypl_PL
dc.title.alternativeParticipation of a child with special educational needs in the architectural space and the sociological function of the familyen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord