Rola pedagoga specjalnego w procesie wspomagania rodziny i dziecka z niepełnosprawnością intelektualną – rozważania teoretyczne
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Bukowy, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [78]-85
Język: pl
Słowa kluczowe:
interpersonal conflictsupport
compensation
correction
facilitation
dynamization
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article presents the problems of contemporary family that brings up a disabled child. It emphasizes
the need for updating tasks that a special education teacher faces in relation to a disabled
child and his or her family. It also draws attention to solutions that counteract marginalization. By
expressing the interaction between the special education teacher and the parent in the category of an
interpersonal conflict, the article suggest focusing on the positive effects of the conflict which serve
undertaking effective cooperation that aims at the welfare of a disabled child.