Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKotowicz, Justynapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-13T09:44:28Z
dc.date.available2020-10-13T09:44:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [97]-109pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8549
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe phenomenon of joined attention, i.e. the ability to coordinate attention between the objects of joined attention and another person, is important for the social, cognitive, and emotional development of a deaf and hearing child. A deaf child enters episodes of joined attention differently than a hearing child: a deaf child cannot simultaneously receive language communicates and direct the sight towards the object of joined attention. Deaf mothers adapt to the specific needs of deaf children during the episodes of joined attention by using the sequential schema of dividing attention as well as various strategies of proper division of attention. However, hearing mothers encounter problems during early interactions with deaf children. It is recommended that hearing parents emulate natural behaviours of deaf mothers during the episodes of joined attention with deaf children.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectdividing attentionen_EN
dc.subjectdeaf childen_EN
dc.subjectdeaf parentsen_EN
dc.subjecthearing parentsen_EN
dc.titleW jaki sposób można wspomagać rozwój umiejętności podzielania uwagi przez głuche dziecko słyszących rodziców?pl_PL
dc.title.alternativeHow to support the development of the ability to divide attention in a deaf child of hearing parents?en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord