• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

W jaki sposób można wspomagać rozwój umiejętności podzielania uwagi przez głuche dziecko słyszących rodziców?

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
W jaki sposób można wspomagać... (1.718MB)
Autor:
Kotowicz, Justyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [97]-109
Język: pl
Słowa kluczowe:
dividing attention
deaf child
deaf parents
hearing parents
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The phenomenon of joined attention, i.e. the ability to coordinate attention between the objects of joined attention and another person, is important for the social, cognitive, and emotional development of a deaf and hearing child. A deaf child enters episodes of joined attention differently than a hearing child: a deaf child cannot simultaneously receive language communicates and direct the sight towards the object of joined attention. Deaf mothers adapt to the specific needs of deaf children during the episodes of joined attention by using the sequential schema of dividing attention as well as various strategies of proper division of attention. However, hearing mothers encounter problems during early interactions with deaf children. It is recommended that hearing parents emulate natural behaviours of deaf mothers during the episodes of joined attention with deaf children.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8549
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image