Wspomaganie rodziny dziecka w wieku przedszkolnym z niepełnosprawnością intelektualną w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
View/ Open
Author:
Ochman, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [110]-118
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
communication competenciesspeech development
mental retardation
supporting the development of speech
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Supporting the development of communicative competencies of children with moderate
mental retardation by the family environment is extremely important for the course of the
logopedic therapy. The necessity of continuous repetitions and revisions of the structure
of words often causes that the time that a speech therapist can devote is insufficient. Thus,
a question arises: how parents can support their child’s therapy and simultaneously use
everyday situations without overly engaging their valuable time. The article, after a short
terminological introduction, describes the development of communication competency
of people with moderate mental retardation and cognitive functions that directly influence
it. It also provides practical tips for parents regarding how to support the development
of speech.