• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wspomaganie niezależności komunikacyjnej dziecka niemówiącego w rodzinie za pomocą programu MÓWik

Thumbnail
View/Open
Wspomaganie niezależności... (2.397Mb)
Author:
Markuc, Elżbieta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153, Studia Paedagogica 3 (2014), s. [119]-127
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
alternative and supportive communication
MÓWik programme
mute child
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The article provides basic information about alternative and supportive communication and its use in the work with mute children. It presents traditional means of communicating with mute people and describes how the MÓWik programme works. It also shows the possibilities of using a tablet for everyday communication. The article focuses primarily on describing concrete situations from a family life in which the MÓWik programme can be used, for example playing, asking for food, telling about the day’s experiences, using polite forms of address. The article draws attention to the way in which the programme facilitates and accelerates communication with children or siblings but also how it influences supporting everyday speech therapy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8551
Collections
  • 2014, Studia Paedagogica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image