• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Funkcjonowanie dziecka z epilepsją w przestrzeni szkolnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Funkcjonowanie dziecka... (219.6KB)
Autor:
Michalczyk, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [78]-84
Język: pl
Słowa kluczowe:
epilepsy
nervous system disorders
school
difficulties at school
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Epilepsy is a nervous system disorder, which is characterized by a complex and often quite complicated etiology. The essence of the disorders is an incorrect bioelectric brain function, which leads to the occurrence of epileptic seizures of different forms – large ones, called grand mal, and small ones, petit mal. The vast majority of the society connects this disorder with classical convulsive seizures, accompanied by lockjaw, unnaturally bent body, uncoordinated movement, and increased muscle tension. The still low level of knowledge on this disease is a reason why epilepsy is sometimes connected with the need of special education, cognitive delay, and low IQ. These stereotypes influence greatly the perception of a diseased child as worse and less able, also among its school peers. In reality, though, the key role of epilepsy treatment is acceptance of the disease and fighting its after-effects. The quality of life of a child influences greatly the development of its physical and intellectual functions, functioning in the society, and fulfilling the social roles.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8561
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Paedagogica 4
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image