Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGuzy, Annapl_PL
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadetapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-14T09:06:46Z
dc.date.available2020-10-14T09:06:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [45]-63pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8574
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe authors show a fragment of broader research on the state of linguistic knowledge in students and its translation to skills. The main goal of the presented part of the research is defining the level of text creation competence in Primary School students (3rd and 6th grade) and Lower Secondary School students (3rd grage), whereas the object of the research are texts written by the children (letters and compositions). In order to define text creation skill on different levels of education in measurable values and to illustrate it, point value is assumed for each component of the competence (text structure, pragmatic background, cognitive aspect and chosen linguistic and stylistic features). Comparing the level of skills in terms of command of language while creating longer text yields unexpected results: initially the level of text creation competence rises with age and school education – it reaches higher in 6th grade students in comparison with the abilities of younger students. In Lower Secondary School students, however, the level of the skill decreases dramatically. Also, the research shows that all students achieve the lowest results in terms of linguistic and stylistic correctness.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectlinguistic educationen_EN
dc.subjecttext writing competenceen_EN
dc.subjectletteren_EN
dc.subjectessayen_EN
dc.titleUczniowskie zmagania ze słowem. O pisaniu dłuższej formy wypowiedzi na różnych poziomach nauczaniapl_PL
dc.title.alternativeStudents’ struggles with words. Of creating longer pieces of writing on different stages of educationen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord