Numer 4 (2013)

Spis treści:
  1. Słowo jako przedmiot edukacji polonistycznej (przed 1999 rokiem i po nim) - Jolanta Nocoń
  2. Czy kminię? – czyli o języku młodzieży - Marta Szymańska
  3. Konceptualizacja świata w neologizmach dziecięcych - Krystyna Gąsiorek
  4. Uczniowskie zmagania ze słowem. O pisaniu dłuższej formy wypowiedzi na różnych poziomach nauczania - Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska
  5. Esej szkolny – przykładem mocowania się ucznia ze słowem - Stanisław Kubiś
  6. „Ucynkowy” i „nieucynkowy” język nauczyciela - Marta Chrabąszcz
  7. O kondycji słowa w szkole średniej – czyli o tym, czy można nabyć umiejętności mediacji, zdając dzisiejszą maturę z języka polskiego - Beata Prościak
  8. Rozumienie paradoksu wśród uczniów szkoły ponadgimnazjalnej - Anna Guzy, Magdalena Ochwat
  9. Wy-słowienia i wy-obrażenia. Przyczynek do refleksji antropologicznej - Piotr Kołodziej
  10. Kultura pamięci w szkolnym dyskursie polonistycznym - Beata Gromadzka
  11. Od słowa do słowa, czyli o nieprofesjonalnych odbiorcach tekstów literackich i ich wypowiedziach na temat zadań i powinności literatury - Danuta Łazarska
  12. Wiedza, ideologia, wiara, mit. O „najważniejszych wydarzeniach historycznych” starożytności w podręcznikach do kształcenia literacko-kulturowego dla liceów i techników - Kordian Bakuła
  13. Soplicowo, czyli Sarmatopolitan Wykorzystanie elementów metody projektu w pracy nad Panem Tadeuszem - Tamara Cieśla
  14. Honor albo trzy pojedynki w Lalce. Lekcja języka polskiego jako wycieczka antropologiczna - Janusz Waligóra
  15. Obrazy mowy (na przykładzie poezji dwudziestowiecznej) - Elżbieta Mikoś
  16. Wiersze ostatnie Czesława Miłosza liryczną pieśnią o ludzkich sposobach doświadczania świata - Małgorzata Gajek-Toczek
  17. Jak mówić i czytać o Zagładzie? Metodyczne wątpliwości polonisty - Małgorzata Wójcik-Dudek
  18. Metodyka niesprzyjająca rozwojowi, czyli o tym., jak „czyta się” poezję współczesną w podręcznikach do literatury i kultury na poziomie szkoły podstawowej – rozpoznanie problemu - Paweł Sporek
  19. Złomoty, milipanci i bubeki, czyli dlaczego warto pogłębić ogląd powieściowego słowa we Wrońcu Jacka Dukaja? (komunikat) - Dominika Dworakowska
  20. W poszukiwaniu wartości w perspektywie kształcenia kulturowo-literackiego gimnazjalistów - Grażyna Różańska
  21. Słowo w multimediach edukacyjnych (na przykładzie programów komputerowych do nauki języka polskiego w gimnazjum i liceum) - Krzysztof Kaszewski
  22. Polonista i dynamiczna kultura ucznia - Maciej Wróblewski

Recent Submissions

View more