• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wy-słowienia i wy-obrażenia. Przyczynek do refleksji antropologicznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wy-słowienia i wy-obrażenia... (322.0KB)
Autor:
Kołodziej, Piotr
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [116]-127
Język: pl
Słowa kluczowe:
educational anthropocentrism
humanities education
subjectivity
logos
logocentrism
painting
anthropology of art
anthropology of paintings
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article discusses the phenomenon of human speech and word-image relationship in reference to contemporary culture (based on the logocentric tradition, but increasingly more dominated by image and “narrative of screen algorithm”), as well as in the context of challenges for contemporary school education. School’s chief task is to be understood as facilitating students’ linguistic development, with language being a primary attribute of humanity owing to which humans learn and get accustomed with the world. An aim formulated in such a way, possible to attain also in verbalizing images, necessitates an abandonment of educational provincialism and an adoption of an anthropocentric model of education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8579
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image