„Ucynkowy” i „nieucynkowy” język nauczyciela
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Chrabąszcz, Marta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [74]-85
Język: pl
Słowa kluczowe:
assessmentformative assessment
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article raises the problem of the language used by teachers connected with the process of assessment. On the basis of a
internal evaluation report, a divergence between teachers’ sense of quality of their assessment (feedback) and students’ actual
perception thereof. The article presents ways of shaping feedback based on the concepts of formative assessment and with the
reference to the “ethical turn” in Polish didactics.