„Ucynkowy” i „nieucynkowy” język nauczyciela
Author:
Chrabąszcz, Marta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [74]-85
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
assessmentformative assessment
Date: 2013
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article raises the problem of the language used by teachers connected with the process of assessment. On the basis of a
internal evaluation report, a divergence between teachers’ sense of quality of their assessment (feedback) and students’ actual
perception thereof. The article presents ways of shaping feedback based on the concepts of formative assessment and with the
reference to the “ethical turn” in Polish didactics.