Polonista i dynamiczna kultura ucznia
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Wróblewski, Maciej
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [303]-311
Język: pl
Słowa kluczowe:
educational dialoguecultural change
transmission
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article discusses the character of relationship between a student and a teacher in the perspective of cultural changes.
Nowadays, educational dialogue contains less confrontational elements and more the ones that a teacher and a student share,
due to different phenomena – democratization of social life, individualism in terms of building identity, mechanism of cultural
content transmission. The consequence of the status quo is the need to rebuild trust between a pupil and a tutor. The
organization of education in Poland basing on the necessity to test students’ knowledge and skills does not facilitate the
process.