• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polonista i dynamiczna kultura ucznia

Thumbnail
View/Open
Polonista i dynamiczna kultura... (299.8Kb)
Author:
Wróblewski, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [303]-311
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
educational dialogue
cultural change
transmission
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The article discusses the character of relationship between a student and a teacher in the perspective of cultural changes. Nowadays, educational dialogue contains less confrontational elements and more the ones that a teacher and a student share, due to different phenomena – democratization of social life, individualism in terms of building identity, mechanism of cultural content transmission. The consequence of the status quo is the need to rebuild trust between a pupil and a tutor. The organization of education in Poland basing on the necessity to test students’ knowledge and skills does not facilitate the process.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8592
Collections
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image