Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorUtiejewa, Roza A.pl_PL
dc.contributor.authorPardała, Antonipl_PL
dc.date.accessioned2020-10-15T07:56:57Z
dc.date.available2020-10-15T07:56:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 141, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 5 (2013), s. [121]-127pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8624
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe present article presents the genesis of the international conference: Geometry and geometrical education in the current secondary and high school, which took place on November 22-25, 2012 in Togliatti State University. This conference was dedicated to the 70th jubilee of professor W.A. Gusiew (В.А. Гусев), world-wide famous professor of Mathematics education, author and co-author of Geometry textbooks and methodological guidebooks for teachers of Maths, published for the need of students’ geometrical education and having recommendation of the Russian Ministry of Education and Science. In this work the crucial threads of the plenary lecture of professor W.A. Gusiew and the points of the scientific program of the Togliatti Conference are discussed. The plenary lecture, as well as papers and groups’ and round table discussions revealed the results of research on the problems of Geometry, and the state, quality and current problems of geometrical education of pupils and students. Both Russian and foreign participants of the conference, while judging and summarizing the results of the conference, jointly expressed their concerns about the slow pace of adapting the educational systems to the Bologna process, and about the current state and quality of Maths education. The legitimacy of those concerns is shown by the lower motivation of pupils and students to study Geometry and Maths, reduced number of Maths hours in school, confusing standards of Maths education, reduced requirements on the Maths school-leaving examination and Maths exams in universities.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleGeometria i kształcenie geometryczne we współczesnej szkole średniej i wyższej - praktyka i problemypl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord