2010, Studia de Securitate et Educatione Civili 1: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 27
-
Bogusław Tadeusz Rybski
(2010) -
Wojciech Bednarski, w zakonie Feliks
(2010) -
Leon Mirecki
(2010) -
Trnka Teofil Antoni
(2010) -
Augustyn Rafalski
(2010) -
Antoni Jan Tomasz Grębosz
(2010) -
Władysław Gałka
(2010) -
Przysposobienie wojskowe harcerzy w Krakowskiej Chorągwi Męskiej w latach 1920–1926
(2010)The article describes the role of Krakowska Chorągiew Męska Związku Harcerstwa Polskiego (the regional male team of ZHP scouts in Cracow) in military training of youth between 1920 and 1926. Polish scouting came into ... -
Kompetencje z zakresu pierwszej pomocy nauczycieli przedszkoli
(2010)This article describes the results of a diagnostic research of preschool teachers concerning their knowledge of First Aid. 300 teachers currently employed in the Małopolskie region were tested. The results of the research ... -
Metoda czterech kroków jako innowacyjny sposób nauczania praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy
(2010)The article presents the issue of innovation in school practice, and identifies the factors responsible for teachers’ unwillingness to adopt modern teaching methods. The main goal of the article, however, is promoting ... -
Aspiracje życiowe młodzieży polskiej i Polonii kanadyjskiej u progu XXI wieku
(2010)At the beginning of the 21st century, on the background of broad civilization transformations, the problem of life aspirations has special meaning. A contemporary man can not use the complete patterns of life aspirations ... -
Polskie doświadczenia funkcjonowania samoobrony w zakresie ochrony i ratownictwa ludności
(2010)The author presents the functioning of self-defence before the time of emergence of the democratic structures in Poland. The concept of self-defence has its source in the natural right to counter the life and property threats. ... -
Bezpieczeństwo narodowe w aspekcie edukacji społeczeństwa w dobie terroryzmu
(2010)The author of the article presents terrorism as an extraordinarily complex and multi-purpose phenomenon. To know that, public education should focus on its causes, mechanisms and consequences. The public should be aware ...