Jakość kształcenia nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa w opinii studentów Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kopeć, Rafał
Rokitowska, Justyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 144, Studia de Securitate et Educatione Civili 3 (2013), s. [25]-41
Język: pl
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The aim of the paper is to present the outcome of the evaluation survey on the quality of education. The analysis is based on
quantitative and qualitative research carried out among the students of the Chair of Security and Civil Education of the
Pedagogical University of Krakow in May 2012. It focuses on three aspects: didactic and pedagogical competences of students
acquired during their studies, the assessment of the quality of educational elements, and the implementation of educational
objectives in line with the curriculum of the security education. In the article, the author refers to the respondents’
recommendations and reports final results of the research. The following analysis is a part of wide-ranging evaluation research
aimed at exploring the quality and effectiveness of education. The investigation is done on a regular basis by the Chair of
Security and Civil Education in order to revise the curricula in accordance with current challenges.