Kanon szkolny i akademicki
View/ Open
Author:
Gorczyński, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 239, Studia Poetica 5 (2017), s. [37]-47
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
theoryrule
identity
education
canon
authority
nation
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
In this paper author considers the question, how literary canon is created and used in
education. The answer is based on four points which are: 1) history of the nation, 2) identity
of the reader – canon’s receiver, 3) rules of literature’s theory and 4) authority of the
educational institutions and the people involved.