Wiedza muzyczna i sposoby jej przekazywania w książkach dla dzieci Izabelli Klebańskiej i Anny Czerwińskiej-Rydel
View/ Open
Author:
Pietraszewska, Danuta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 249, Studia Poetica 6 (2018), s. [84]-98
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
musical educationknowledge about music
books about music for children
Date: 2018
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This article deals with children’s music books written by Izabella Klebanska and Anna
Czerwinska-Rydel. The author analyzes the content of the musical knowledge contained in the
mentioned sources. Systematizes and exchanges issues in books. In addition, she describes
the variety of ways of presenting musical knowledge. He points out the significant differences
in the work of both authors and gives examples of their applied – not only – literary works,
aimed at broadening the knowledge and shaping the musical interest of the young reader. It
then discusses the illustration function, which is an important factor in helping or distorting
the reception of the next, and thereby contributing to the cognitive competence of the child
in the in the field of music.