Politechnizacja / nauczanie pracy jako kierunek studiów nauczycielskich na Uniwersytecie im. Justusa Liebiga w Giessen - Hesja
View/ Open
Author:
Kraszewski, Krzysztof
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1998, Z. 195, Prace Techniczne 6, s. 41-51
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
politechnizacja / nauczanie pracykształcenie nauczycieli techniki
system szkolny RFN
model giesseński
studium podstawowe
studium główne
technika
gospodarka
socjoekologia
Date: 1998
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Ostatnio oprócz pięcioletnich studiów magisterskich otwierane są w różnych uczelniach, wzorem krajów Europy Zachodniej,
również trzyletnie wyższe studia zawodowe. Z myślą o nich opracowywany jest plan studiów i określany zakres wymagań
programowych. Autorzy tych planów oraz programów kształcenia napotykają szereg trudności.
Wynikają one głównie z braku jasno opracowanego modelu zawodowego absolwenta tzw. studiów licencjackich. W takiej sytuacji
możemy korzystać z doświadczeń innych krajów. Nie chodzi tutaj o przenoszenie gotowych rozwiązań na nasz grunt, lecz
możliwość porównania koncepcji studiów i wyciągnięcia stosownych wniosków.
W artykule przedstawiono podstawowe informacje dotyczące struktury studiów na kierunku Politechnizacja / Nauczanie pracy
funkcjonującym w Hesji. Wcześniej, w celu przybliżenia czytelnikowi problematyki edukacyjnej w Niemczech, dokonano krótkiej
charakterystyki systemu kształcenia ogólnego w tym kraju.