• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Testing a German Version of the Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Testing a German Version... (349.1KB)
Autor:
Reuschenbach, Bernd
Funke, Joachim
Drevensek, Annika M.
Ziegler, Nadine
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [16]-29
Język: en
Słowa kluczowe:
Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI)
German translation
validation
diagnostic instrument
Kwestionariusz Postrzegania Czasu Zimbardo (ZTPI)
trafność
niemieckie tłumaczenie
narzędzie diagnostyczne
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The present study assesses the psychometric properties of the Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI) in a German sample of N = 160 individuals. The five subscales (Past- Negative, Present-Hedonistic, Future, Past-Positive, and Present-Fatalistic) measure different dimensions of the Time Perspective. The German version of the ZTPI proves to be internally consistent and reliable in retests, except for the Future Scale. Retest reliability for a subsample (N = 25) indicates a stable measurement of the scales. The Zimbardo and Boyd’s (1999) factor structure could not be replicated satisfactory. Correlations with conceptually related tests (IPC, HAKEMP, and HEIPI) indicate a fair degree of construct validity within the framework of classical test theory. The fit according to a Rasch model was not successful.
 
W niniejszym badaniu oceniono psychometryczne właściwości ZTPI na niemieckiej próbie N = 160 osób. Do pomiaru różnych rodzajów perspektywy czasu wykorzystano pięć skal: Przeszłość-Negatywna, Teraźniejszość-Hedonistyczna, Przyszłość, Przeszłość-Pozytywna oraz Teraźniejszość-Fatalistyczna. W oparciu o wyniki badań powtórzonych, za wyjątkiem skali badającej orientację przyszłościową, niemiecka wersja kwestionariusza ZTPI okazała się wewnętrznie spójna i rzetelna. Rzetelność ponownego badania dla podpróby (N = 25) wskazuje na stabilny pomiar skal. Nie udało się w sposób zadowalający replikować struktury czynnikowej opracowanej przez Zimbardo i Boyda (1999). Korelacje z wynikami konceptualnie powiązanych testów (IPC, HAKEMP i HEIPI) pokazują znaczny stopień trafności konstruktu w ramach klasycznej teorii testów. Nie powiodło się jednak dopasowanie wyników do modelu Rascha.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9006
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Psychologica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image