• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student Time Perspective in the Context of Their Preferred Values

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Student Time Perspective... (798.2KB)
Autor:
Kałużna-Wielobób, Alina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [88]-108
Język: en
Słowa kluczowe:
time perspective
temporal orientation
values
perspektywa czasowa
orientacja temporalna
wartości
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The aim of the thesis is to research the connections between time perspective and values of university students. The following investigative methods were used: The Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI) and Schwartz’s Portraits Value Questionnaire (PVQ-21). The group consisted of 127 students of Pedagogical University in Cracow. The results obtained show connections between temporal orientation and the values esteemed by the students. A positive correlation was found between Present-Hedonistic scale and following values: Hedonism, Stimulation and Self-direction, and negative correlation with Benevolence and Tradition. The Future perspective was positively associated with Conformity, Tradition, Achievements, Self-direction and Universalism, and negatively with Hedonism. Past-Positive is positively connected with Conformity and Tradition. Past-Negative – positively with Power and negatively with Stimulation and Self-direction.
 
Prezentowane badanie miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy istnieją i jakie są związki między perspektywami czasowymi przyjmowanymi przez studentów a cenionymi przez nich wartościami. W badaniu posłużono się następującymi metodami: Kwestionariuszem Postrzegania Czasu Zimbardo (ZTPI) oraz Kwestionariuszem Portretowym Wartości Schwarza (PVQ-21). W badaniu wzięło udział 127 studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Uzyskane wyniki pokazały, że istnieją związki między wartościami cenionymi przez studentów a przyjmowanymi przez nich perspektywami czasowymi. Stwierdzono pozytywne korelacje między teraźniejszą-hedonistyczną perspektywą czasową a następującymi wartościami: hedonizmem, stymulacją i samosterownością oraz negatywne z życzliwością i tradycją. Perspektywa przyszłościowa jest pozytywnie związana z konformizmem, tradycją, osiągnięciami, samosterownością i uniwersalizmem, a negatywnie z hedonizmem. Perspektywa przeszła-pozytywna jest pozytywnie skorelowana z konformizmem i tradycją, a przeszła-negatywna – pozytywnie z władzą, a negatywnie ze stymulacją i samosterownością.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9011
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image