Show simple item record

dc.contributor.authorKossewska, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-25T09:35:54Z
dc.date.available2020-10-25T09:35:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [142]-156pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9014
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractHearing impairment is the factor influencing individual experience and development. However, as it influences the identity development, it might also impact the temporal processes. The article analyses the three levels of psychological time in the context of contemporary research. The results are discussed in the frame of particularly crucial factors such as communication, language and culture. Temporal perspective is described in the context of world representation understood as a system of knowledge comprising an individual’s beliefs. This system, which plays a regulative role in making choices, building attitudes towards the real world and solving problems, develops as the individual gains experience. However, hearing-impaired adolescents concentrate on the present events more than their hearing peers.en_EN
dc.description.abstractUszkodzenie słuchu jest istotnym czynnikiem wpływającym na doświadczenie i rozwój jednostki. Może też w sposób znaczący wpływać na proces kształtowania się tożsamości oraz na przebieg procesów temporalnych. Artykuł prezentuje trzy poziomy czasu psychologicznego w świetle współczesnej literatury. Wyniki dyskutowane są w odniesieniu do takich czynników, jak: komunikacja, język, kultura. Perspektywa temporalna została opisana w kontekście reprezentacji świata, rozumianej jako system wiedzy odzwierciedlający indywidualne przekonania jednostki. Jest to system pełniący regulacyjną rolę w procesie podejmowania decyzji, formowania postaw wobec rzeczywistego świata oraz rozwiązywania problemów, a rozwijający się w toku indywidualnego doświadczenia. Młodzież z uszkodzonym słuchem częściej od swoich słyszących rówieśników koncentruje się na bieżących zdarzeniach.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectdeafnessen_EN
dc.subjecttime processingen_EN
dc.subjecttemporal perspectiveen_EN
dc.subjectgłuchotapl_PL
dc.subjectprocesy temporalnepl_PL
dc.subjectperspektywa czasupl_PL
dc.titleTime in the Context of Deafnessen_EN
dc.title.alternativeCzas w kontekście głuchotypl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record