O nowy kształt edukacji akademickiej w kontekście kultury cyfrowej
View/ Open
Author:
Pulak, Irena
Wieczorek-Tomaszewska, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 205, Studia de Cultura 8 (2) (2016), s. [4]-13
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacja akademickakultura cyfrowa
pedagogika cyfrowa
technologie cyfrowe
high school education
digital culture
digital pedagogy
digital technologies
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Artykuł omawia problemy i wyzwania, jakie stają przed współczesną edukacją akademicką
w kontekście rozwoju nowych technologii i mediów cyfrowych. Przemiany zachodzące
w przestrzeni edukacyjnej wymuszają dokonanie zmian w stosowanych powszechnie
formach i metodach kształcenia, które odpowiadałyby na potrzeby cyfrowego ucznia
i studenta. W tekście dokonano charakterystyki pedagogiki cyfrowej, przedstawiono nowe
perspektywy badań humanistycznych w kontekście rozwoju cyfrowej edukacji. The article discusses the problems and challenges faced by contemporary university education
system in the context of the new technologies and digital media development. Changes that
occur in the modern educational process force us to revise the commonly used forms and
didactic methods, which correspond to the needs of the new digital students. Authors in their
text characterized the assumptions of digital pedagogy and present new perspectives for the
development of digital education in the context of the humanities and social sciences.