Search
Now showing items 1-10 of 87
Filmy promujące wystawy czasowe – między marketingiem a edukacją kulturalną
(2017)
Celem artykułu jest analiza wybranych trailerów popularyzujących wystawy czasowe w największych
muzeach świata i uwypuklenie funkcji edukacyjnych tych filmów. Filmy promujące
wystawy czasowe, poprzez swoją formę i treść ...
Filmy w TV Trwam: przysposobienie do publicznych debat
(2017)
Nadawcy społeczni mają obowiązek emisji audycji o treściach prospołecznych i zgodnych
z profilem swej działalności, a estetyka ich przekazów jest konwencjonalna. Aby sprawdzić
zasadność tych założeń, poddano jakościowej ...
Film jako produkt marketingowy − studium dwóch przypadków
(2017)
Popularną tendencją, jaką można zaobserwować w marketingu filmowym od 1997 r., jest
aktywizowanie widzów i nobilitowanie ich do rangi kreatorów, mających realny wpływ na
fabułę bądź osób „wtajemniczonych” – wiedzących ...
Miejsce urodzenia Pawła Łozińskiego jako mnemotopos
(2017)
Autorka prezentuje film w reżyserii Pawła Łozińskiego pt. Miejsce urodzenia (1992)
w kategoriach wielowymiarowego miejsca pamięci, które to, jako swego rodzaju praca
dokonywana na materiale przeszłości, z definicji ma ...
Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a)
(2017)
W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie wideoklipu w twórczości angielskiego prekursora
muzyki heavymetalowej Johna Ozzy’ego Osbourne’a. Autor zaprezentował kluczowe
typologie dotyczące badanego zjawiska, a także ...
W poszukiwaniu sensu zdarzeń za pośrednictwem świata filmu z perspektywy poznawczo-narracyjnej
(2017)
Celem opracowania jest przybliżenie teorii wyjaśniających kwestię oddziaływania filmu
na procesy rozumienia zarówno własnych postaw i zachowań, jak i otoczenia społecznego.
Obszar podjętych poszukiwań wyznaczają teorie ...
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 230. Studia de Cultura 9 (2)
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
Psychologiczna praca z filmem: prezentacja autorskiej metody „Patrz mądrzej”
(2017)
Celem artykułu jest przedstawienie metody „Patrz mądrzej”, w której wykorzystano film
jako przekaz wielokodowy, intermedialny i narracyjny; dzięki tym atrybutom może być
wykorzystywany do działań edukacyjnych i ...
Film jako komunikat w terapii logopedycznej
(2017)
Powszechna dostępność urządzeń pozwalających rejestrować zdarzenia w momencie ich
trwania umożliwiła wprowadzenie tej formy przekazu do praktyki terapeutycznej. W terapii
neurologopedycznej film pełni rolę komunikatu ...