Psychologiczna praca z filmem W głowie się nie mieści (Inside Out)
Author:
Brol, Michał
Skorupa, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 230, Studia de Cultura 9 (2) (2017), s. [117]-130
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
psychologia i filmpopularyzacja psychologii
emocje w filmie animowanym
psychology and movies
popularization of psychology
emotions in animated movie
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Artykuł omawia znaczenie filmu animowanego W głowie się nie mieści (Inside Out) w kontekście
wartości edukacyjnej, jaką ze sobą niesie. Analizie poddana zostaje treść filmu, która koncentruje
się na roli emocji w życiu człowieka. Jednocześnie jako badacze i praktycy chcemy
w niniejszym tekście podzielić się osobistymi refleksjami dotyczącymi pracy z filmem w ogóle
i staramy się wytłumaczyć, dlaczego akurat ten konkretny film jest świetnym przykładem
pokazującym wyzwania stojące przed każdym, kto zdecyduje się wykorzystać go w swojej
pracy warsztatowej, terapeutycznej czy psychoedukacyjnej. The article focuses on the meaning of the animation Inside Out, especially concerning its
educational message. Emotions in human’s life are the main topic of this analysis. Furthermore,
we share our views on the psychological role of the movie used while teaching, that are based
on the gained knowledge and practical experience. In addition to that, we intend to explain
why work with this specific film makes such a great example of the challenges standing before
everyone who has decided to use it in one’s workshops, therapy or psychoeducational work.