Prawda, postprawda, fałsz – konteksty medialnych kryzysów wizerunkowych na przykładzie kampanii promocyjnej i reklamowej filmu pt. Botoks
View/ Open
Author:
Cymanow-Sosin, Klaudia
Ciechanowski, Marcin
Podlewski, Tomasz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 272, Studia de Cultura 11 (1) (2019), s. [90]-100
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
etykakryzys
media społecznościowe
postprawda
prawda
public relations
reklama
ethics
crisis
social media
post-truth
truth
public relations
advertising
Date: 2019
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Przedmiot badań stanowią: analiza taktyk, jakimi posłużono się w mediach (głównie społecznościowych),
w kontekście mechanizmów przepływu informacji w sieci w dobie deficytu
percepcji i uwagi; opisanie ról uczestników sytuacji kryzysowej; ocena całości strategii przyjętej
przez autora i dystrybutora filmu Botoks; opis i analiza reakcji profesjonalnego dziennikarza
i jednego z portali internetowych oraz skutki podjętych działań. Autorzy starają się
także zwrócić uwagę na te punkty, w których doszło do naruszenia standardów na linii public
relations – media relations i wskazać na rolę mediów związaną z misją profesjonalnego
dziennikarstwa. The analysis of the tactics employed in the media (mainly social media) in the context of
mechanisms of information flow on the Internet at the time when attention and perception
are lacking, description of the roles of the parties participating in the crisis and the evaluation
of the overall strategy adopted by the author and distributor of the movie titled Botox, as
well as the description and analysis of the reaction displayed by a professional journalist
and one of the Internet websites, along with the results of the actions taken – all of the above
constitute the subject matter of this study. The authors is trying to draw attention to the
points instances of a breach of certain standards for the relationship between public relations
and the media, and to indicate the role of the media as regards the mission of professional
journalism.