dc.contributor.author | Cymanow-Sosin, Klaudia | pl_PL |
dc.contributor.author | Ciechanowski, Marcin | pl_PL |
dc.contributor.author | Podlewski, Tomasz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-10-30T16:44:48Z | |
dc.date.available | 2020-10-30T16:44:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 272, Studia de Cultura 11 (1) (2019), s. [90]-100 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9187 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Przedmiot badań stanowią: analiza taktyk, jakimi posłużono się w mediach (głównie społecznościowych),
w kontekście mechanizmów przepływu informacji w sieci w dobie deficytu
percepcji i uwagi; opisanie ról uczestników sytuacji kryzysowej; ocena całości strategii przyjętej
przez autora i dystrybutora filmu Botoks; opis i analiza reakcji profesjonalnego dziennikarza
i jednego z portali internetowych oraz skutki podjętych działań. Autorzy starają się
także zwrócić uwagę na te punkty, w których doszło do naruszenia standardów na linii public
relations – media relations i wskazać na rolę mediów związaną z misją profesjonalnego
dziennikarstwa. | pl_PL |
dc.description.abstract | The analysis of the tactics employed in the media (mainly social media) in the context of
mechanisms of information flow on the Internet at the time when attention and perception
are lacking, description of the roles of the parties participating in the crisis and the evaluation
of the overall strategy adopted by the author and distributor of the movie titled Botox, as
well as the description and analysis of the reaction displayed by a professional journalist
and one of the Internet websites, along with the results of the actions taken – all of the above
constitute the subject matter of this study. The authors is trying to draw attention to the
points instances of a breach of certain standards for the relationship between public relations
and the media, and to indicate the role of the media as regards the mission of professional
journalism. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | etyka | pl_PL |
dc.subject | kryzys | pl_PL |
dc.subject | media społecznościowe | pl_PL |
dc.subject | postprawda | pl_PL |
dc.subject | prawda | pl_PL |
dc.subject | public relations | pl_PL |
dc.subject | reklama | pl_PL |
dc.subject | ethics | en_EN |
dc.subject | crisis | en_EN |
dc.subject | social media | en_EN |
dc.subject | post-truth | en_EN |
dc.subject | truth | en_EN |
dc.subject | public relations | en_EN |
dc.subject | advertising | en_EN |
dc.title | Prawda, postprawda, fałsz – konteksty medialnych kryzysów wizerunkowych na przykładzie kampanii promocyjnej i reklamowej filmu pt. Botoks | pl_PL |
dc.title.alternative | Truth, post-truth, falsehood – contexts of media image crises on the example of promotional campaign of the film entitled Botox | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |