• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2013, Studia Russologica 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2013, Studia Russologica 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 154. Studia Russologica 6

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 154. Studia Russologica 6 (3.785MB)
Autor:
Chodurska, Halina
Dziewanowska, Dorota
Stawarz, Barbara
Redaktor:
Chodurska, Halina
Dziewanowska, Dorota
Stawarz, Barbara
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 1689-9911
Język: pl
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Oddajemy w ręce Czytelników szósty tom serii Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis – Studia Russologica, zawierający artykuły pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. W zbiorze zamieszczono także publikacje ukazujące aktualne zainteresowania badawcze rusycystów z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz ośrodków zagranicznych: Moskiewskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, Państwowego Uniwersytetu w Odessie im. I.I. Miecznikowa oraz Państwowego Uniwersytetu w Tiumeniu. Niniejszy tom zawiera prace z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i glottodydaktyki. Prace z zakresu literaturoznawstwa wprowadzone w obręb refleksji kulturowej i antropologicznej mimo odrębnego materiału badawczego (teksty krytyczne, utwory literackie, kwestie kultur postfiguratywnych) oraz zastosowanych metod (m.in. badania genderowe, krytyka feministyczna, dociekania o podstawie psychoanalitycznej, podejście hermeneutyczne) wykazują stosunkowo duży stopień spójności problemowej dzięki koncentracji Autorów na zagadnieniach „inności” i „swoistości”, mechanizmach alienacyjnych, normach społecznych oraz uwarunkowaniach biologicznych. Z takiej perspektywy poddana jest analizie zarówno literatura przełomu modernistycznego (utwory przedstawicieli głównych prądów literackich tego okresu), liryka pierwszej połowy wieku XX, jak i teksty najnowsze (dramatyczne i epickie) powstałe w obecnym stuleciu. Dział „Językoznawstwo” – tradycyjnie już – zawiera zarówno artykuły stricte lingwistyczne, jak i rozważania z pogranicza kilku dyscyplin językowych. Specjaliści z różnych ośrodków naukowych (z Krakowa, Moskwy, Tiumenia i Odessy) prezentują w nich wyniki swoich badań w zakresie problematyki „ukrytej perswazji”, omawiają koncept ręki w poezji rosyjskiej, zastanawiają się nad funkcją wybranych partykuł w literaturze pięknej i komunikatach masowych, podejmują próby określenia roli komentarzy metajęzykowych w przestrzeni semantycznej tekstu, ustalają specyfikę funkcjonowania żargonu miejskiego Odessy, zgłębiają historię rzadziej stosowanych wschodniosłowiańskich nazw roślin… W swoich dociekaniach odwołują się przy tym do różnych metod badawczych – od historyczno-porównawczej do kognitywizmu. W dziale „Glottodydaktyka” zamieszczono artykuły koncentrujące się na badaniach nad doskonaleniem kompetencji komunikacyjno-kulturowej na studiach filologicznych. W artykułach z zakresu glottodydaktyki przejawiają się także zagadnienia dotyczące kontroli i testowania efektów uczenia się języka obcego oraz wpływu motywacji, inteligencji, uzdolnień oraz środowiska językowego na proces przyswajania języka obcego zarówno przez uczniów, jak i studentów rusycystyki.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9247
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Russologica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image