• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2013, Studia Russologica 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2013, Studia Russologica 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Формирование коммуникативной компетенции как цель обучения студентов-филологов на занятиях по деловому русскому языку в Ванадзорском государственном педагогическом институте им. Ов. Туманяна в рамках программы Erasmus Mundus IANUS

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Формирование коммуникативной... (2.752MB)
Autor:
Gołąbek, Karolina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 154, Studia Russologica 6 (2013), s. [158]-171
Język: ru
Słowa kluczowe:
rosyjski język biznesu
kompetencja komunikatywna
komunikacja międzykulturowa
autonomizacja w nauczaniu
proces dydaktyczny
dialog kultur
zintegrowane nauczanie
kontekst społeczno-kulturowy
language competence
сommunicative
linguistic
socioculture
sociolinguistic
foreign language communication competence
professional education
cross-cultural communication
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
W artykule autor opisuje kształtowanie kompetencji komunikatywnej na zajęciach z rosyjskiego języka biznesu u studentów filologii rosyjskiej w Instytucie Pedagogicznym im. H. Tumanyana w Wanadzorze (Armenia) w ramach programu Erasmus Mundus IANUS. Analizie poddane zostały wybrane ćwiczenia dotyczące tematu: Poszukiwanie pracy, kształtujące cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Autor podkreśla, iż uczący się powinien być przygotowany nie tylko do komunikacji językowej, ale i do rozumienia różnych warstw zachowań językowych i pozajęzykowych będących częścią komunikacji międzykulturowej. Właśnie temu służy szerokie uwzględnienie aspektów interkulturowych w procesie glottodydaktycznym. Autor podkreśla również znaczenie kształtowania u uczących się postaw autonomicznych, co jest przydatne w późniejszej działalności zawodowej. Autor zwraca uwagę na rolę nauczyciela i ucznia w procesie nauczania języka obcego jako stron jednakowo zaangażowanych w proces dydaktyczny. Nauczanie języka obcego powinno się odbywać zdaniem autora we współpracy z uczącymi się. Rolą nauczyciela zaś jest koordynowanie pracy i wspieranie wysiłków słuchaczy w ramach współpracy dydaktycznej ukierunkowanej na autonomizację. Zaproponowane w artykule ćwiczenia kształtujące kompetencję komunikatywną pochodzą z publikacji K. Gołąbek, P. Balandyk: Język rosyjski w ustnej i pisemnej komunikacji biznesowej, WUJ, Kraków 2012.
 
The author of the article presents how the communicative competence is developed during the business Russian classes of the students of Russian philology at H. Tumanyane Pedagogical Institute in Vanadzor (Armenia) as a part of Erasmus Mundus IANUS project. Some selected exercises connected with the topic: Looking for a job were analyzed. Their aim was to practise four integrated skills: listening, speaking, reading and writing. The author emphasizes that a learner should be ready not only to communicate in a foreign language but understand different types of linguistic and nonlinguistic behavior as well, which are involved in intercultural communication. That’s why intercultural aspects play an important role in the process of foreign language teaching .The author focuses also on an importance of creating autonomous attitudes among the learners. These attitudes might be useful in the future professional activity. According to the author of this article, both a teacher and a learner are equally engaged in the process of a foreign language acquisition and teaching a foreign language demands learners cooperation. On the other hand, the teacher is obliged to coordinate the process of learning and encourage his students in their attempts, bearing in mind their autonomy. The exercises which develop communicative skills, used in this article, come from the publication by Gołąbek K., Balandyk P., Russian in written and oral business communication, WUJ, Kraków 2012.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9265
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Russologica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image