Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGołąbek, Karolinapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-02T13:00:10Z
dc.date.available2020-11-02T13:00:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 154, Studia Russologica 6 (2013), s. [158]-171pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9265
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractW artykule autor opisuje kształtowanie kompetencji komunikatywnej na zajęciach z rosyjskiego języka biznesu u studentów filologii rosyjskiej w Instytucie Pedagogicznym im. H. Tumanyana w Wanadzorze (Armenia) w ramach programu Erasmus Mundus IANUS. Analizie poddane zostały wybrane ćwiczenia dotyczące tematu: Poszukiwanie pracy, kształtujące cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Autor podkreśla, iż uczący się powinien być przygotowany nie tylko do komunikacji językowej, ale i do rozumienia różnych warstw zachowań językowych i pozajęzykowych będących częścią komunikacji międzykulturowej. Właśnie temu służy szerokie uwzględnienie aspektów interkulturowych w procesie glottodydaktycznym. Autor podkreśla również znaczenie kształtowania u uczących się postaw autonomicznych, co jest przydatne w późniejszej działalności zawodowej. Autor zwraca uwagę na rolę nauczyciela i ucznia w procesie nauczania języka obcego jako stron jednakowo zaangażowanych w proces dydaktyczny. Nauczanie języka obcego powinno się odbywać zdaniem autora we współpracy z uczącymi się. Rolą nauczyciela zaś jest koordynowanie pracy i wspieranie wysiłków słuchaczy w ramach współpracy dydaktycznej ukierunkowanej na autonomizację. Zaproponowane w artykule ćwiczenia kształtujące kompetencję komunikatywną pochodzą z publikacji K. Gołąbek, P. Balandyk: Język rosyjski w ustnej i pisemnej komunikacji biznesowej, WUJ, Kraków 2012.pl_PL
dc.description.abstractThe author of the article presents how the communicative competence is developed during the business Russian classes of the students of Russian philology at H. Tumanyane Pedagogical Institute in Vanadzor (Armenia) as a part of Erasmus Mundus IANUS project. Some selected exercises connected with the topic: Looking for a job were analyzed. Their aim was to practise four integrated skills: listening, speaking, reading and writing. The author emphasizes that a learner should be ready not only to communicate in a foreign language but understand different types of linguistic and nonlinguistic behavior as well, which are involved in intercultural communication. That’s why intercultural aspects play an important role in the process of foreign language teaching .The author focuses also on an importance of creating autonomous attitudes among the learners. These attitudes might be useful in the future professional activity. According to the author of this article, both a teacher and a learner are equally engaged in the process of a foreign language acquisition and teaching a foreign language demands learners cooperation. On the other hand, the teacher is obliged to coordinate the process of learning and encourage his students in their attempts, bearing in mind their autonomy. The exercises which develop communicative skills, used in this article, come from the publication by Gołąbek K., Balandyk P., Russian in written and oral business communication, WUJ, Kraków 2012.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.subjectrosyjski język biznesupl_PL
dc.subjectkompetencja komunikatywnapl_PL
dc.subjectkomunikacja międzykulturowapl_PL
dc.subjectautonomizacja w nauczaniupl_PL
dc.subjectproces dydaktycznypl_PL
dc.subjectdialog kulturpl_PL
dc.subjectzintegrowane nauczaniepl_PL
dc.subjectkontekst społeczno-kulturowypl_PL
dc.subjectlanguage competenceen_EN
dc.subjectсommunicativeen_EN
dc.subjectlinguisticen_EN
dc.subjectsociocultureen_EN
dc.subjectsociolinguisticen_EN
dc.subjectforeign language communication competenceen_EN
dc.subjectprofessional educationen_EN
dc.subjectcross-cultural communicationen_EN
dc.titleФормирование коммуникативной компетенции как цель обучения студентов-филологов на занятиях по деловому русскому языку в Ванадзорском государственном педагогическом институте им. Ов. Туманяна в рамках программы Erasmus Mundus IANUSru_RU
dc.title.alternativeKształtowanie kompetencji komunikatywnej jako cel nauczania studentów-rusycystów na zajęciach z rosyjskiego języka biznesu w Instytucie Pedagogicznym im. H. Tumanyana w Wanadzorze (Armenia) w ramach programu Erasmus Mundus IANUSpl_PL
dc.title.alternativeСommunicative competence as the aim of teaching bussiness Russian to students of Russian philology at Vanadzor State Pedagogical Institute after Hovh. Tumanyan in the Erasmus Mundus IANUS projecten_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord