Rola i znaczenie technologii informacyjnych w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli geografii
Author:
Wójtowicz, Bożena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [104]-118
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dokształcanie nauczycieliefektywność
kompetencje
kształcenie
technologia informacyjna
training of teachers
effectiveness
competence
education
information technology
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Kształcenie studentów kierunków nauczycielskich z zakresu technologii informacyjnej odgrywa
istotną rolę we współczesnym świecie. Zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu technologii
informacyjnej, oprócz wzbogacenia efektywności lekcji, przede wszystkim wspomaga
proces edukacyjny uczniów. Przedmiot ten ma szczególne znaczenie na studiach o kierunkach
nauczycielskich, ponieważ umiejętności nauczyciela z zakresu technologii informacyjnych
odgrywają istotną rolę w procesie kształcenia społeczeństwa innowacyjnego. W tym
celu zostały przeprowadzona badania dotyczące uzyskanych kompetencji w zakresie wykorzystania
narzędzi technologii informacyjnej podczas pracy dydaktycznej i podejmowanych
działań przez studentów i nauczycieli geografii. Na podstawie przeprowadzonych badań
uzyskano opinię nauczycieli co do roli, jaką spełniają technologie informacyjne w procesie
nauczania geografii. Education of teachers in information technology plays an important role in the modern world.
The acquired knowledge and skills in information technology enrich the effectiveness of
lessons and support the educational process of pupils. This subject is of particular importance
during the course of pedagogical studies, as teacher’s IT skills and abilities play a vital role
in educating modern society. For this purpose, the competences in the use of information
technology tools in teaching and those acquired by the students and teachers of geography
have been studied. Based on the survey, the opinion of teachers was obtained about the role
of information technology in teaching of geography.