Percepcja materiału ilustracyjnego z geografii i przyrody – rozbiór na czynniki pierwsze
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Wojtanowicz, Paweł
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [242]-260
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacjageografia
ilustracja
infografika
obraz
percepcja
education
geography
illustration
infographics
image
perception
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Obrazy posiadają szerokie zastosowanie w edukacji. Ma to swoje uzasadnienie zarówno psychologiczne,
jak i dydaktyczne. W toku nauczania–uczenia się spostrzeganie wzrokowe z reguły
jest procesem zamierzonym, planowanym, podjętym w określonym celu. Prowadzi do
kształtowania umiejętności obserwacji, a ta jest jedną z podstawowych metod badania oraz
zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych. Postępy, jakie uczeń czyni w toku rozwoju
procesów percepcji, prowadzą do kształtowania w umyśle coraz pełniejszego obrazu rzeczywistości.
Autor dokonał oceny środków obrazowych wykorzystywanych w procesie nauczania–
uczenia się geografii i przyrody.