dc.contributor.author | Wojtanowicz, Paweł | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T13:15:32Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T13:15:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [242]-260 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9331 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Obrazy posiadają szerokie zastosowanie w edukacji. Ma to swoje uzasadnienie zarówno psychologiczne,
jak i dydaktyczne. W toku nauczania–uczenia się spostrzeganie wzrokowe z reguły
jest procesem zamierzonym, planowanym, podjętym w określonym celu. Prowadzi do
kształtowania umiejętności obserwacji, a ta jest jedną z podstawowych metod badania oraz
zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych. Postępy, jakie uczeń czyni w toku rozwoju
procesów percepcji, prowadzą do kształtowania w umyśle coraz pełniejszego obrazu rzeczywistości.
Autor dokonał oceny środków obrazowych wykorzystywanych w procesie nauczania–
uczenia się geografii i przyrody. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | geografia | pl_PL |
dc.subject | ilustracja | pl_PL |
dc.subject | infografika | pl_PL |
dc.subject | obraz | pl_PL |
dc.subject | percepcja | pl_PL |
dc.subject | education | en_EN |
dc.subject | geography | en_EN |
dc.subject | illustration | en_EN |
dc.subject | infographics | en_EN |
dc.subject | image | en_EN |
dc.subject | perception | en_EN |
dc.title | Percepcja materiału ilustracyjnego z geografii i przyrody – rozbiór na czynniki pierwsze | pl_PL |
dc.title.alternative | The perception of the illustrations of geography and nature – in-depth analysis of the issue | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |