Czy artysta – animator kultury w szkole „(nie) mieści się” w podstawie programowej do zajęć artystycznych?
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kowalczyk, Renata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 157, Studia de Arte et Educatione 9 (2014), s. [6]-21
Język: pl
Słowa kluczowe:
educationdidactics
fairy tale
painting
photography
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article analyses the Arts Curriculum which provides for music and visual arts as subjects
constituting one module for each of the three stages of educating children and adolescents.
Classes in cultural studies (for comprehensive secondary schools and secondary schools of
fine arts) are the culmination of the teaching cycle thus comprehended.
The contemporary school teaching requires such cultural managers and artists, who despite
their own creative output and talent should have their own didactic skills and tools, utilize
various methods, create their own programmes as a basis for the classes they teach, engage
in didactic innovations (especially for the sake of modern fine arts, which are treated with
marginal importance at school). The contemporary teaching artist, cultural manager above
all should be a teacher, and in spite of the stereotype about their own so-called creative
anxiety, should renounce improvised teaching and chaos for the sake of interdisciplinary
didactic endeavours.