Numer 9 (2014)

Spis treści:
  1. Wstęp - Bernadeta Stano
  2. Czy artysta – animator kultury w szkole „(nie) mieści się” w podstawie programowej do zajęć artystycznych? - Renata Kowalczyk
  3. Design (w) edukacji – projektowanie procesu nauczania o sztuce i dziedzictwie kulturowym w konkursie „Skarby Małopolski” - Marcin Klag
  4. Artysta i sztuka – znaczenie w wychowaniu do twórczości - Jerzy N. Grzegorzek
  5. Animować czy upowszechniać? Pytania na kanwie analizy programu nauczania na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych na Wydziale Sztuki UP - Bernadeta Stano
  6. NOTO – notujmy! Dni Notatnika w Krakowie 5–6 maja 2014 r. - Agnieszka Słaby
  7. Myślenie artystyczne w dydaktyce. Kilka słów o metodyce i przedmiocie nauczania na kierunkach artystycznych według Jerzego Łukaszewicza - Paulina Tendera
  8. Spotkania w życiu, spotkania w twórczości. O Twórczych Spotkaniach Bez Barier – doświadczeniach osobistych i kreatywnych studentów w kontekście niepełnosprawności - Monika Nęcka
  9. Kreacja artystyczna – metody aktywizacji młodzieży w szkole średniej - Marek Batorski
  10. Współdziałanie artystyczne z dziećmi. Sztukolotnia - Justyna Mazur i Justyna Sławik /Duet Justyn/
  11. Edukacja artystyczna na Bliskim Wschodzie - Malwina Jachimczak
  12. Edukacyjne znaczenie tybetańskiego tańca czam (’cham) - Anna Wolanin
  13. Między Dużym a Małym Krakowem. Malarz i pedagog Apolinary Kotowicz (1859–1917) - Andrzej Laskowski
  14. Inicjatywy pedagogów na rzecz wychowania plastycznego w latach 1864–1914 - Małgorzata Petry
  15. Nauczanie rysunków przez Saturnina Świerzyńskiego jako próba kształtowania gustu estetycznego i świadomości obywatelskiej uczniów - Agnieszka Janczyk
  16. Życie, dokonania artystyczne i pedagogiczne Józefa Rachwała - Anna Urszula Wnuk
  17. Włodzimierz Hodys – indywidualność pedagoga i animatora sztuki - Małgorzata Reinhard-Chlanda
  18. Działalność dydaktyczna Adama Hoffmanna w relacjach jego uczniów – członków grupy „Wprost” - Paulina Woźny
  19. Ekspresjonizm Wincentego Drabika - Iwona Brandys
  20. Kilka uwag na temat neuroestetyki. Na marginesie książki G. Gabrielle Starr, Feeling Beauty. The Neuroscience of Aesthetic Experience - Paweł Bankiewicz

Recent Submissions

View more