• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Działalność dydaktyczna Adama Hoffmanna w relacjach jego uczniów – członków grupy „Wprost”

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Działalność dydaktyczna... (286.8KB)
Autor:
Woźny, Paulina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 157, Studia de Arte et Educatione 9 (2014), s. [187]-193
Język: pl
Słowa kluczowe:
“Wprost” group
Secondary School of Visual Arts in Kraków
sketchbook
Nulla dies sine linea
artistic non-conformism
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Adam Hoffmann (1918–2001) was a painter by education and a teacher by vocation. He taught students of the Secondary School of Visual Arts in Kraków and Katowice. Concurrently, he carried out his pedagogical work at the Academy of Fine Arts in Kraków and its branch in Katowice. He devoted himself to teaching so much that he could not find time for his own creative output. He set developing in his students a liking for art as the most important goal. As recalled after the years by one of his pupils, Zbylut Grzywacz, the subject of his teaching, apart from drawing and composistion, was also educating students in terms of “common sense, anti-academicism and artistic non-conformism”. Drawing in sketchbooks served as basis for his teaching. He advised his students to make at least three sketches a day. An element of the sketchbook was copying and analysing works of past masters. Among his students (first at the level of secondary school and then university) were the members of Wprost group (in Kraków: beside the above mentioned Grzywacz, also Maciej Bieniasz and Jacek Waltoś, and in Katowice Leszek Sobocki), who unanimously describe him as a master, teacher and spiritual leader.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9408
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image