• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacyjne znaczenie tybetańskiego tańca czam (’cham)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacyjne znaczenie... (407.0KB)
Autor:
Wolanin, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 157, Studia de Arte et Educatione 9 (2014), s. [93]-111
Język: pl
Słowa kluczowe:
cham dance
sacred dance
soteriological goal
performative arts
Tibetan Buddhism
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The aim of this article is to present educational properties of sacral Cham dance (‘cham) in Tibet. In the introduction, communication qualities in the art of dance are discussed, the Tibetan concept of art is outlined and the course of the key phases of Cham is analysed. The summary presents two thematically divided groups of educational values in Cham: common – associated with gaining knowledge which improves earthly existence and unworldly – aimed at carrying out the soteriological goal, that is the perfect state of Buddha.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9402
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image