Edukacyjne znaczenie tybetańskiego tańca czam (’cham)
View/ Open
Author:
Wolanin, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 157, Studia de Arte et Educatione 9 (2014), s. [93]-111
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
cham dancesacred dance
soteriological goal
performative arts
Tibetan Buddhism
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The aim of this article is to present educational properties of sacral Cham dance (‘cham) in
Tibet. In the introduction, communication qualities in the art of dance are discussed, the
Tibetan concept of art is outlined and the course of the key phases of Cham is analysed. The
summary presents two thematically divided groups of educational values in Cham: common –
associated with gaining knowledge which improves earthly existence and unworldly – aimed
at carrying out the soteriological goal, that is the perfect state of Buddha.