Zasada działania i ocena przydatności w modelowaniu procesów poznawczych metod obrazowania pracy mózgu
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zielińska, Jolanta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 158, Studia Technica 7 (2014), s. [151]-156
Język: pl
Słowa kluczowe:
modelling of cognitive processeslearning
methods of monitoring brain activity
(neuroscience)
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The complexity of the phenomena associated with the course of the cognitive processes
that determine efficient learning rules out the possibility of collecting knowledge in other
ways than neural information. It also excludes the possibilities of interpreting it in other
ways than with the use of appropriately formalized cognitive models. The present paper is
the summary of the latest achievements in this field. In the paper issues connected with the
modelling of cognitive processes and applicability of various brain research methods in this
area are described. It is worth paying attention to the proposed use of eye-tracking methods
in educational research, so far applied only in the area of information technology.