• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zasada działania i ocena przydatności w modelowaniu procesów poznawczych metod obrazowania pracy mózgu

Thumbnail
View/Open
Zasada działania i ocena... (260.6Kb)
Author:
Zielińska, Jolanta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 158, Studia Technica 7 (2014), s. [151]-156
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
modelling of cognitive processes
learning
methods of monitoring brain activity
(neuroscience)
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The complexity of the phenomena associated with the course of the cognitive processes that determine efficient learning rules out the possibility of collecting knowledge in other ways than neural information. It also excludes the possibilities of interpreting it in other ways than with the use of appropriately formalized cognitive models. The present paper is the summary of the latest achievements in this field. In the paper issues connected with the modelling of cognitive processes and applicability of various brain research methods in this area are described. It is worth paying attention to the proposed use of eye-tracking methods in educational research, so far applied only in the area of information technology.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9430
Collections
  • 2014, Studia Technica 7
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image