Motywacja do nauki gry na instrumencie muzycznym w świetle modelu Jachuelynne S. Eccles
View/ Open
Author:
Kaleńska-Rodzaj, Julia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [8]-23
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
muzycymotywacja osiągnięć
model oczekiwania-wartości
oczekiwanie sukcesu
wartość osiągnięć
psychologia muzyki
musicians
achievement motivation
expectancy-value model of achievement-related choices
expectancies for success
achievement values
psychology of music
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Jednym z głównych celów artykułu jest prezentacja na tle klasycznego modelu oczekiwaniawartości
założeń modelu oczekiwania-wartości w zakresie wyboru dziedzin osiągnięć (expectancy-
value model of achievement-related choices) opracowanego przez zespół J. S. Eccles
(1983, 2007). Autorka opisuje narzędzie do pomiaru psychologiczno-społecznych składowych
modelu opracowane przez zespół badawczy Eccles. Dokonuje przeglądu badań weryfikujących
założenia modelu w odniesieniu do uczenia się gry na instrumencie muzycznym.
Wskazuje na praktyczne implikacje modelu dla psychologii muzyki i edukacji muzycznej. One of the main aims of the paper is to present the Expectancy-Value Model of Achievement-
Related Choices developed by Eccles’ research team (1983, 2007) against the classical expectancy-
value model. The author describes an inventory developed by Eccles’ research team to
measure psychological and social components of the model. She makes a review of recent
papers, which verify the assumptions of the model in relation to learning to play a musical
instrument. She indicates the practical implications of the model for psychology of music and
music education.