Show simple item record

dc.contributor.authorKaleńska-Rodzaj, Juliapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-22T14:20:41Z
dc.date.available2020-11-22T14:20:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [8]-23pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9440
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractJednym z głównych celów artykułu jest prezentacja na tle klasycznego modelu oczekiwaniawartości założeń modelu oczekiwania-wartości w zakresie wyboru dziedzin osiągnięć (expectancy- value model of achievement-related choices) opracowanego przez zespół J. S. Eccles (1983, 2007). Autorka opisuje narzędzie do pomiaru psychologiczno-społecznych składowych modelu opracowane przez zespół badawczy Eccles. Dokonuje przeglądu badań weryfikujących założenia modelu w odniesieniu do uczenia się gry na instrumencie muzycznym. Wskazuje na praktyczne implikacje modelu dla psychologii muzyki i edukacji muzycznej.pl_PL
dc.description.abstractOne of the main aims of the paper is to present the Expectancy-Value Model of Achievement- Related Choices developed by Eccles’ research team (1983, 2007) against the classical expectancy- value model. The author describes an inventory developed by Eccles’ research team to measure psychological and social components of the model. She makes a review of recent papers, which verify the assumptions of the model in relation to learning to play a musical instrument. She indicates the practical implications of the model for psychology of music and music education.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmuzycypl_PL
dc.subjectmotywacja osiągnięćpl_PL
dc.subjectmodel oczekiwania-wartościpl_PL
dc.subjectoczekiwanie sukcesupl_PL
dc.subjectwartość osiągnięćpl_PL
dc.subjectpsychologia muzykipl_PL
dc.subjectmusiciansen_EN
dc.subjectachievement motivationen_EN
dc.subjectexpectancy-value model of achievement-related choicesen_EN
dc.subjectexpectancies for successen_EN
dc.subjectachievement valuesen_EN
dc.subjectpsychology of musicen_EN
dc.titleMotywacja do nauki gry na instrumencie muzycznym w świetle modelu Jachuelynne S. Ecclespl_PL
dc.title.alternativeMotivation in Learning to Play Musical Instrument. The Use of the Expectancy-Value Model of Achievement-Related Choices Jachuelynne S. Eccles in Psychology and Music Educationen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record