dc.contributor.author | Kaleńska-Rodzaj, Julia | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-22T14:20:41Z | |
dc.date.available | 2020-11-22T14:20:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [8]-23 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9440 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Jednym z głównych celów artykułu jest prezentacja na tle klasycznego modelu oczekiwaniawartości
założeń modelu oczekiwania-wartości w zakresie wyboru dziedzin osiągnięć (expectancy-
value model of achievement-related choices) opracowanego przez zespół J. S. Eccles
(1983, 2007). Autorka opisuje narzędzie do pomiaru psychologiczno-społecznych składowych
modelu opracowane przez zespół badawczy Eccles. Dokonuje przeglądu badań weryfikujących
założenia modelu w odniesieniu do uczenia się gry na instrumencie muzycznym.
Wskazuje na praktyczne implikacje modelu dla psychologii muzyki i edukacji muzycznej. | pl_PL |
dc.description.abstract | One of the main aims of the paper is to present the Expectancy-Value Model of Achievement-
Related Choices developed by Eccles’ research team (1983, 2007) against the classical expectancy-
value model. The author describes an inventory developed by Eccles’ research team to
measure psychological and social components of the model. She makes a review of recent
papers, which verify the assumptions of the model in relation to learning to play a musical
instrument. She indicates the practical implications of the model for psychology of music and
music education. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | muzycy | pl_PL |
dc.subject | motywacja osiągnięć | pl_PL |
dc.subject | model oczekiwania-wartości | pl_PL |
dc.subject | oczekiwanie sukcesu | pl_PL |
dc.subject | wartość osiągnięć | pl_PL |
dc.subject | psychologia muzyki | pl_PL |
dc.subject | musicians | en_EN |
dc.subject | achievement motivation | en_EN |
dc.subject | expectancy-value model of achievement-related choices | en_EN |
dc.subject | expectancies for success | en_EN |
dc.subject | achievement values | en_EN |
dc.subject | psychology of music | en_EN |
dc.title | Motywacja do nauki gry na instrumencie muzycznym w świetle modelu Jachuelynne S. Eccles | pl_PL |
dc.title.alternative | Motivation in Learning to Play Musical Instrument. The Use of the Expectancy-Value Model of Achievement-Related Choices Jachuelynne S. Eccles in Psychology and Music Education | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |