dc.contributor.author | Lewicka-Zelent, Agnieszka | pl_PL |
dc.contributor.author | Abramciów, Rafał | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-22T14:49:00Z | |
dc.date.available | 2020-11-22T14:49:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [38]-56 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9442 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | W literaturze psychopedagogicznej niewiele jest badań związanych z funkcjonowaniem osób
uzdolnionych. Wobec tego podjęto się dokonania próby określenia poziomu empatii i poczucia
alienacji młodzieży uzdolnionej muzycznie. Wzięto pod uwagę płeć, jako czynnik różnicujący
poziom badanych zmiennych. W związku z tym przeprowadzono badanie w grupie 120
młodych osób uzdolnionych muzycznie. Grupę porównawczą stanowiło 60 uczniów szkoły
ogólnodostępnej. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety i dwa
narzędzia: Indeks Reaktywności Interpersonalnej (Interpersonal Reactivity Index) M. Davisa
w adaptacji A. Lewickiej-Zelent oraz Skalę Poczucia Alienacji K. Kmiecik-Baran. | pl_PL |
dc.description.abstract | There is a shortage of research pertaining to the functioning of talented young people in
psycho-pedagogical literature. Therefore, an attempt has been made to determine the level
of empathy and the feeling of alienation in musically gifted young people. Apart from this, the
sex as a factor differentiating the levels of the tested variables has been looked into. Hence,
a 120 people group of people has undergone this test. The reference group was made up of
60 public school students of a public school. The methods used were: a diagnostic survey,
a questionnaire and two other tools – Interpersonal Reactivity Index by M. Davis adapted by
A. Lewicka-Zelent, and the Scale of the Sense of Alienation by K. Kmiecik-Baran. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | uzdolnienie muzyczne | pl_PL |
dc.subject | empatia | pl_PL |
dc.subject | poczucie alienacji | pl_PL |
dc.subject | musically talented | en_EN |
dc.subject | empathy | en_EN |
dc.subject | sense of alienation | en_EN |
dc.title | Empatyczność i poczucie alienacji młodzieży uzdolnionej muzycznie | pl_PL |
dc.title.alternative | Empathy and Feeling the Alienation of Musically Talented Young People | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |