Attitudes of parents of child with special educational needs towards inclusive education.: a perspective from Southwest of China
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Yan, Peng
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [153]-162
Język: en
Słowa kluczowe:
Parents of child with special educational needsattitudes toward education
inclusive education
southwest of China
rodzice dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
postawy wobec edukacji
kształcenie integracyjne w Republice Ludowej Chin
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The purpose of this study was to identify the attitudes of parents of children with special
educational needs towards inclusive education in the southwest of China. The questionnaire
was designed to obtain the needed data and was distributed to parents of children with special
educational needs, who were learning in regular classrooms in 36 public, regular primary
schools in the southwest of China. The analysis of the collected data indicated three main
characteristics. The majority of parents recognized the advantages of inclusive education
and preferred their children to study in regular schools. At the same time there were still
44.8% of parents that recognized the benefits of a special school. Most of the parents had
low expectations for their children’s development. The study ended with research-based
recommendations for future practice. Celem tego badania było określenie postaw rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
wobec edukacji integracyjnej. Kwestionariusz, zaprojektowany w celu uzyskania
niezbędnych danych, został rozesłany do rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
których dzieci uczyły się w 36 regularnych publicznych szkołach podstawowych
w Chinach. Analiza zebranych danych wskazuje trzy główne tendencje: większość rodziców
uznaje korzyści płynące z edukacji włączającej i woleliby, aby ich dzieci ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi uczyły się w zwykłej szkole; równocześnie 44,8% rodziców dostrzegało
korzyści wynikające z uczęszczania przez ich dzieci do szkoły specjalnej; oczekiwania
rodziców odnośnie do rozwoju swoich dzieci były dość niskie. Większość z nich w niewielkim
stopniu przewidywała rozwój swoich dzieci. Artykuł kończą, wynikające z przeprowadzonych
badań, zalecenia dotyczące praktycznych działań w przyszłości.