Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorYan, Pengpl_PL
dc.date.accessioned2020-11-22T15:56:58Z
dc.date.available2020-11-22T15:56:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159, Studia Psychologica 7 (2014), s. [153]-162pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9449
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of this study was to identify the attitudes of parents of children with special educational needs towards inclusive education in the southwest of China. The questionnaire was designed to obtain the needed data and was distributed to parents of children with special educational needs, who were learning in regular classrooms in 36 public, regular primary schools in the southwest of China. The analysis of the collected data indicated three main characteristics. The majority of parents recognized the advantages of inclusive education and preferred their children to study in regular schools. At the same time there were still 44.8% of parents that recognized the benefits of a special school. Most of the parents had low expectations for their children’s development. The study ended with research-based recommendations for future practice.en_EN
dc.description.abstractCelem tego badania było określenie postaw rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wobec edukacji integracyjnej. Kwestionariusz, zaprojektowany w celu uzyskania niezbędnych danych, został rozesłany do rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, których dzieci uczyły się w 36 regularnych publicznych szkołach podstawowych w Chinach. Analiza zebranych danych wskazuje trzy główne tendencje: większość rodziców uznaje korzyści płynące z edukacji włączającej i woleliby, aby ich dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uczyły się w zwykłej szkole; równocześnie 44,8% rodziców dostrzegało korzyści wynikające z uczęszczania przez ich dzieci do szkoły specjalnej; oczekiwania rodziców odnośnie do rozwoju swoich dzieci były dość niskie. Większość z nich w niewielkim stopniu przewidywała rozwój swoich dzieci. Artykuł kończą, wynikające z przeprowadzonych badań, zalecenia dotyczące praktycznych działań w przyszłości.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectParents of child with special educational needsen_EN
dc.subjectattitudes toward educationen_EN
dc.subjectinclusive educationen_EN
dc.subjectsouthwest of Chinaen_EN
dc.subjectrodzice dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymipl_PL
dc.subjectpostawy wobec edukacjipl_PL
dc.subjectkształcenie integracyjne w Republice Ludowej Chinpl_PL
dc.titleAttitudes of parents of child with special educational needs towards inclusive education.: a perspective from Southwest of Chinaen_EN
dc.title.alternativePostawy rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wobec nauczania integracyjnego w południowo-zachodnich regionach Chinpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord